
Сучасний розробник відеоігор працює над ассетами, згенерованими штучним інтелектом
Кожна п’ята гра на Steam створена за участі ШІ: ігрова індустрія змінюється прямо зараз
Кількість відеоігор, створених із використанням штучного інтелекту, за останній рік зросла у вісім разів. Лише за перше півріччя 2025-го майже 20% новинок у Steam частково або повністю згенеровані нейромережами. Цифра вражає: таких проєктів уже близько восьми тисяч, — стверджує ігровий аналітик Ічіро Ламбе у своєму блозі Totally Human.
ШІ створює текстури, персонажів і навіть цілі промо
Більшість студій використовують нейромережі не для основного геймплею, а для рутинних задач: генерації текстур, дизайну персонажів, описів предметів, аудіоефектів і навіть оформлення рекламних постів. За словами Ламбе, понад 60% студій вже довірили створення ассетів штучному інтелекту.
Один із найпопулярніших кейсів — інді-хіт My Summer Car, який здобув культовий статус, попри використання генеративних інструментів. Або ж новинка Liar’s Bar, де частина візуалу була згенерована нейромережею. Навіть великі блокбастери не залишаються осторонь: у Call of Duty: Black Ops 6 є контент, створений за допомогою ШІ, що увійшов у релізну версію.
Чому студії приховують використання нейромереж
Хоча статистика і свідчить про зростання, Ічіро Ламбе підкреслює: насправді ШІ використовується набагато частіше, ніж вказано офіційно. Просто багато студій намагаються видаляти весь згенерований контент перед релізом — з побоювань негативної реакції гравців.
І дійсно, аудиторія поки що скептично ставиться до ШІ в дорогих AAA-іграх. Бойкот ігор, «заплямованих» штучним інтелектом, — не рідкість. Але з розвитком технологій відрізнити людську роботу від машинної стає дедалі складніше, і на горизонті вимальовується нова епоха геймдева.
ШІ як новий аутсорс: що далі?
Схоже, нейромережі стають новим стандартом для індустрії. Як колись Photoshop чи Unity, тепер — Midjourney, Runway або Sora. Програмісти й дизайнери, які вміють працювати з генеративним ШІ, перетворюються на головних гравців студій майбутнього.
До речі, ми вже писали про вплив ШІ на індустрію інді-ігор, — радимо зазирнути.